Notícies

16 d'agost de 2017 - Informació general

Comunicat de la direcció arran de l'informe presentat per un col·lectiu d’infermers/es, auxiliars d’infermeria i portalliteres del servei d’Urgències de l’Hospital del Mar

Comunicat de la direcció arran de l'informe presentat per un col·lectiu d’infermers/es, auxiliars d’infermeria i portalliteres del servei d’Urgències de l’Hospital del Mar

En relació a l'informe presentat per un col·lectiu d'infermers/es, auxiliars d'infermeria i portalliteres del servei d'Urgències de l'Hospital del Mar, on expressen una sèrie de preocupacions i problemes vinculats a la recent apertura dels nous espais del servei d'Urgències, la Direcció del PSMAR vol manifestar les següents consideracions:

El nou edifici B de l'Hospital del Mar, que va entrar en funcionament fa dos mesos i on es troba ubicat el nou servei d'Urgències, ha estat dissenyat per oferir més espai físic d'atenció assistencial i de treball intern i tècnic, i també poder disposar d'unes instal·lacions i materials d'última generació. Per aquesta raó, i davant algunes deficiències observades, s'està treballant per incorporar nou material on s'ha detectat que la dotació era insuficient, també s'està fent una revisió exhaustiva del material amb les diferents empreses proveïdores i s'estan efectuant millores en  la senyalització i els sistemes de comunicació.

L'increment d'espai, així com la segmentació de les urgències en dues àrees distanciades entre si, forçosament té un impacte en l'organització i obliga a fer canvis en la manera de fer les coses. En aquest sentit, s'estan revisant circuits, procediments i recursos per optimitzar al màxim el funcionament del servei. Al mateix temps, la posta en marxa de la nova àrea d'urgències ha coincidit amb les obres de remodelació de l'àrea d'urgències quirúrgiques i pediàtriques, el que ha comportat la no disponibilitat de 20 boxes durant més d'un mes. Ara, un cop assentada l'activitat del servei, està previst que s'incorporin tecnologies i experiències organitzatives que en altres hospitals han donat bons resultats. Aquest és un àmbit de treball que està contemplat pel darrer quadrimestre de l'any.

Pel que fa a la manca de personal, s'ha reforçat  i es continuarà reforçant el servei d'Urgències quan hi hagi augments puntuals d'activitat per tal que la qualitat assistencial no es vegi afectada. Tot i el decreixement del 2.2% de l'activitat assistencial del servei d'Urgències durant els 6 primers mesos de l'any, en  el mes de juny s'ha observat un increment del 6,3% especialment de patologia quirúrgica més complexa. La dotació de personal ha experimentat un increment del 8,3% en el conjunt de l'àrea d'infermeria, que en nombre absolut representen gairebé 13 persones més. Pel que fa al col·lectiu de portalliteres, des de l'inici de l'activitat de l'Edifici B es compta amb 6 portalliteres més a l'àrea. Durant el mes d'agost, i per fer front a les possibles distorsions de les obres de connexió amb les Urgències de Cirurgia i Traumatologia, s'ha reforçat el servei amb dos portalliteres més per torn, és a dir, 8 portalliteres més. 

Compromís social

  • Compromís social
Entitat col·laboradora

© 2006 - 2024 Parc de Salut Mar · Avís Legal i Privacitat de dades | Política de Cookies | Accessibilitat